FAQ

01. Verkopen jullie dezelfde artikelen in de webwinkel als in de stenen winkels?

Wij hebben 3 winkels in Amsterdam: Nieuws, Changeling & Goodfellow en BPD (By Popular Demand). De collecties zijn in elke winkel een beetje anders. Zelfde verhaal hier online. Sommige items zijn in alle winkels te verkrijgen, andere maar in 1 of 2 van de winkels. Soms alleen online.

Heb je iets in één van onze winkels gezien wat je echt graag wilt, maar niet in de webwinkel kunt vinden? Mail naar info@aboutnow.nl en we regelen wat. Heb je iets online gezien wat je eerst wilt voelen/ruiken/zien horen voordat je het koopt? Mail ons of bel een van de winkels die meteen kunnen checken in de systemen in welke winkel het op dat moment ligt.

Wil je meerdere exemplaren bestellen van een product, maar hebben we te weinig op voorraad online? Mail dan even en dan checken we in de voorraden van de winkels en indienvoorradig, vullen dat dan online aan.

02. Ik heb een specifieke vraag.

Stel ons vragen via info@aboutnow.nl

03. Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Wanneer je een artikel hebt uitgezocht plus het aantal, leg je het met een muisklik in je winkelmand. Uitgewinkeld? Klik op de winkelmand rechts bovenin het scherm. Daar staat het overzicht van de bestelling. Wijzigen kan tot de definitieve bevestiging aan het slot van de (korte) procedure. Je hebt geen account nodig om te bestellen maar maakt het wel (nog) eenvoudiger. Zie FAQ 10.

04. Bestelling wijzigen of annuleren.

Wil je een bestelling  wijzigen of annuleren nadat je je aankoop al hebt bevestigd: stuur ons een email. Indien mogelijk (bijvoorbeeld: we hebben je spullen nog niet naar het postkantoor gebracht) zullen we de bestelling aanpassen.Als de bestelling al onderweg is, wacht dan de bestelling af en retourneer het volgens onze retourvoorwaarden die je hier vindt.

05. Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?

Je ontvangt altijd per mail een bevestiging van de bestelling. Geen bevestiging? Dan is de bestelling niet correct verlopen of is er een verkeerd e-mailadres ingevuld. Controleer ook je spam box! Heb je geen bevestigingsmail ontvangen, neem dan contact met ons op via e-mail: info@aboutnow.nl

06. Hoe kan ik betalen?

iDeal, Paypal, Credit Card, Bancontact, Sofort Banking en  achteraf betalen met Billink. Voor achteraf betalen betaal je een euro per bestelling aan servicekosten. Dit gaat niet naar ons maar naar Billink (een door Thuiswinkel Waarborg aanbevolen partij). NB: Billink vraagt je opnieuw gegevens in te vullen. Dit heeft te maken met hun eigen controlesysteem en kunnen wij niet voorkomen.

07. Ik heb een kortingscode van AboutNow.

Met een kortingscode kan online worden afgerekend. Klik op het vakje kortingscode bij je winkelmandje en vul de code is. Deze online kortingscode is niet te besteden in onze stenen winkels en is niet te gebruiken in combinatie met andere acties en/of aanbiedingen (tenzij anders aangegeven). 

08. Hebben jullie cadeaukaarten voor AboutNow?

Nog niet online, maar we werken eraan!

09. Wat is tax-free shopping?

Op de meeste Nederlandse en Belgische aankopen betaal je een bedrag van 21 procent aan BTW (belasting toegevoegde waarde). Dit bedrag is al verwerkt in het aankoopbedrag. Alleen kopers van buiten de EU kunnen dit bedrag terugvragen. Zie Engelse versie voor kopers van buiten de EU.

10. Wat zijn de voordelen van een eigen account op jullie website?

Je kunt nog eenvoudiger afrekenen – De status van je bestellingen zien– Eerdere bestellingen bekijken –Producten aan je wishlist toevoegen -Een product naar een vriend mailen-De informatie op je account aanpassen – Je wachtwoord veranderen – Andere bezorgadressen opslaan (voor het versturen naar verschillende familieleden en vrienden!).

11. Hoe log ik in met mijn account?

Klik op 'Mijn Account' bovenaan iedere pagina van onze site en vul hier je e-mailadres en wachtwoord in.

12. Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Log in op je eigen account en je kunt gemakkelijk je persoonlijke gegevens wijzigen.

13. Ik ben mijn gebruikersnaam kwijt.

Via e-mail: info@aboutnow.nl kun je je gebruikersnaam opvragen. Vermeld hierbij duidelijk je naam en adresgegevens om vergissingen te voorkomen.

14. Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op de link wachtwoord vergeten en vul je  emailadres in. Je ontvangt een link waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.

15. Kan ik ook zonder een account een bestelling plaatsen?

Zeker! Na het betalen van je order kun je eventueel alsnog een account aanmaken om o.a. de status van je order te kunnen bekijken.

16. Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Niets. We houden ons aan de privacywet (24 mei 2018 wettelijk verplicht)  en gebruiken het alleen om te doen wat je ons gevraagd hebt: geweldige spullen sturen en, als je dat vakje hebt aangeklikt, af en toe een nieuwsbrief. Wij verkopen je gegevens niet. We geven ze ook niet weg. Simpel. Voor meer informatie, raadpleegde Privacy pagina in de klantenservice onze Algemene voorwaarden

17. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Wij verwerken je bestelling binnen 24 uur. Wanneer je onze zending ontvangt, hangt natuurlijk af van jouw locatie. In het algemeen:
Nederland: binnen 1 á 2  werkdagen. PostNL levert van dinsdag t.m zaterdag. Houdt daar rekening mee als je zondag of maandag een kado nodig hebt.
Internationale levering: klanten in Europa moeten nog 2-10 werkdagen toevoegen en klanten buiten Europa zouden nog eens 10-15 werkdagen moeten toevoegen aan de Nederlandse standaard levertijden.

Onze ervaring is dat Belgie en Duitsland vaak al binnen 2 werkdagen geleverd worden, maar pin ons daar niet op vast!

Heb je je bestelling echt dringend nodig?! Mail ons dan even en kijken we of we de bestelling naar voren kunnen trekken!

18.Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Kleine bestellingen die door de brievenbus passen worden geleverd door PostNL van dinsdag tot en met zaterdag. Grotere pakketten worden geleverd door PostNL Parcel Delivery van dinsdag tot en met zaterdag. Je ontvangt dan een Track & Trace-code die bij de bestelling via e-mail wordt gestuurd. Met deze code kunt je de verzendroute bij PostNL volgen.

19. Is het mogelijk om mijn bestelling te volgen?

Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail met een Track & Trace-nummer waarmee je de status van je bestelling kunt volgen. Heb je ervoor gekozen om de bestelling  in een van onze winkels op te halen? Wij sturen een e-mail wanneer je bestelling klaar ligt.

20. Ik kan mijn bestelling niet vinden na het zoeken naar de Track & Trace-code.

Nadat je op Track & Trace code hebt geklikt, ontvang je mogelijk het volgende bericht: "Er zijn geen verzendingen voor deze combinatie" (dit is de combinatie van de code en postcode waar de bestelling moet worden geleverd). Deze melding komt van PostNL. De Track & Trace-code is dan nog niet verwerkt. Vraag de status van je bestelling de volgende werkdag nogmaals op.  Als dezelfde melding 3 dagen na verzending nog steeds verschijnt en als je je bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Iets gaat niet goed en we gaan het zo snel mogelijk oplossen.

21. Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Als je de eerste keer niet thuis bent zal PostNL het pakket bij de buren aanbieden. Lukt dit niet, dan probeert PostNL het de volgende dag nogmaals bij jou aan te bieden. Als dit weer mislukt dan brengt PostNL jouw bestelling naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. Het pakket blijft daar twee weken liggen en gaat daarna retour naar ons. Voor ontvangst van het pakket moet altijd worden getekend. Kijk voor meer informatie op www.postnl.nl

22. Kan ik mijn bestelling ook afhalen in één van de winkels?

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket af te halen in Nieuws, onze winkel aan de Prinsengracht 297 in Amsterdam. Dat scheelt ook weer verzendkosten en we ontmoeten elkaar in levende lijve! Wij laten je via een email weten als je bestelling klaarligt. Dat zal binnen 24 uur zijn.

23. Mag iemand anders mijn pakket afhalen in de winkel?

Natuurlijk! Maar laat ze dan wel een printje meenemen van de bevestigingsmail waarin staat dat je product klaarligt.

24. Hoeveel tijd heb ik om mijn pakket op te halen?

14 Dagen. Lukt dat niet, stuur ons dan even een mailtje via info@aboutnow.nl dat je meer tijd nodig hebt.

25. Mijn pakket is niet aangekomen.

Neem contact met ons op, iets gaat niet goed. We lossen het op!

26. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Dat kan, vrij makkelijk op het bestelformulier. Handig als je de bestelling als cadeau verstuurt of op je werk wilt laten afleveren.

27. Levertijd

Wij verzenden binnen 24 uur. Ons team op de Prinsengracht in Amsterdam  verpakt en verstuurd alles, als het lukt dezelfde dag nog, anders de volgende ochtend. Onze winkels zijn soms zo druk dat we wat speelruimte in onze beloftes inbouwen.  Meestal lukt het wel om dezelfde dagr te verzenden overigens.

28. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn afhankelijk van het gewicht van je bestelling en de bestemming. Check de verzendkosten hier.

Gratis verzending in Nederland vanaf €50,-
Gratis verzending in de EU (Europese Unie) vanaf €150,-
Gratis verzending Wereld vanaf €400,-, mits 1 collo.

N.B. Als je buiten de EU woont, dan kunnen lokale douane- of  importkosten in rekening gebracht worden. We hebben geen controle over deze kosten, dus helaas kunnen we niet voorspellen wat ze zullen zijn.

29. Hoe kan ik retourneren?

Bestellingen kunnen met het retourformulier of via Nieuws, Prinsengracht 297, geretourneerd worden.. Onze retourvoorwaarden kun je nalezen op datzelfde formulier of bij Retourneren.

30 Ik heb een retourformulier nodig.

Heb je geen retourformulier klik dan hier en print het formulier uit.

31 Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van mijn bestelling?

Je kunt je aankoop gratis retourneren via onze winkel Nieuws. In alle andere gevallen betaal je zelf de verzendkosten. Op het retourformulier staan onze voorwaarden en waarheen je je product kunt terugsturen.

32. Krijg ik mijn verzendkosten terug als ik mijn order retourneer?

Wanneer je verzendkosten hebt betaald voor je online bestelling dan worden deze terugbetaald op het moment dat je de gehele order retourneert. Retourneer je slechts een deel van de order, dan worden de verzendkosten niet terugbetaald. Verzendkosten voor het retourneren komen voor jouw rekening.

33. Kan ik een product ruilen?

Je kunt een product ruilen in Nieuws op de Prinsengracht 297  (neem de bon mee!) of door het per post terug te sturen en een ander item opnieuw te bestellen via de webwinkel.

34. Kan ik een sale artikel retourneren?

Ja!. Zie algemene voorwaarden op het retourformulier!

35. Krijg ik een bevestiging van mijn retour?

Als wij de retour hebben ontvangen en verwerkt ontvang je hierover een email. Het verwerken van retouren duurt gemiddeld 14 dagen.

36. Kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Goed plan! Laat hier je emailadres achter.

37. Hoe kan ik me uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Via een link in de nieuwsbrief.

38. Ik heb een plan, een vraag of een idee voor jullie.

Mail ons via letstalk@aboutnow.nl ideeën en (bijvoorbeeld) suggesties inzake collecties, (web-) winkels of liefdadigheidsinstellingen. Ook wilde en wonderlijke plannen zijn welkom. Die zullen in ons Wild & Crazy Plans team worden besproken. We proberen binnen twee werkdagen te reageren. Ons WCP-team heeft meestal meer tijd nodig.

39 Waar zitten jullie winkels en wat zijn de openingstijden?

Klik Onze winkels, daar staat het allemaal.

40. Ik woon buiten Nederland en wil spullen kopen. Is dat mogelijk?

Absoluut. Wij leveren aan ongeveer 95% van alle landen. Dit kun je checken op de stepout pagina door het desbetreffende land aan te klikken. Klik hier voor meer Verzendinformatie.

41. 1% Liefdadigheid en onze stichting The Big Now

1% van onze webwinkelomzet gaat via onze stichting The Big Now naar de volgende organisaties: Sea Sheppard (https://www.seashepherd.org/), Stichting Staal (www.stichtingstaal.nl), Wakker Dier (https://www.wakkerdier.nl/), Animal in Need,  Wadden500cluben de Guatemala Children’s Projects Foundation  (https://www.kinderprojectenguatemala.nl). Dat kunnen meer organisaties worden, suggesties zijn welkom. We kijken waar ook niet al te grote sommen geld zaken toch serieus kunnen verbeteren. Hefboom! Lees hier meer over onze goede doelen stichting 'The Big Now'.

42.Klachten

'Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U ontvangt van uw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen inhoudelijk binnen 14 dagen reageren. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit?

Dan kunt u uw klacht voorleggen via het Europees ODR Platvorm via http://ec.europa.eu/consumers/odr/' , voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). of uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

43. Heb ik garantie op de producten die ik heb gekocht?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie."